Bruxism – Gutiera

Ce este bruxismul?

• Bruxismul este un act involuntarcare constă în scrâşnirea dinţilor și gutieraîncleştarea maxilarelor. Acest act se poate produce noaptea (bruxism nocturn) sau ziua (bruxism diurn) la copii sau adulţi. Netratat poate duce la abraziunea dinţilor, sensibilitate dentinară, mobilizarea dinţilor, dureri faciale, dureri ale articulației temporo-mandibulare, dureri de cap, leziuni ale obrajilor și dinţilor datorită marginilor ascuţite ale acestora. La pacienții purtători de implanturi dentare bruxismul poate avea efecte devastatoare prin mobilizarea și pierderea implanturilor.

Care sunt cauzele bruxismului?

Cel mai important factor care produce bruxismul este stresul.     Bruxismul mai poate apare la:

• Persoanele consumatoare de substanţe psihoactive (tutun, alcool, cafea, medicamente antidepresive, somnifere, droguri etc…)
  • Anomaliile dentomaxilare ( înghesuiri dentare), mai ales în perioada de creştere, pot provoca apariţia bruxismului

Cum se poate corecta bruxismul?

• Atunci când abraziunea dinţilor este îngrijorătoare iar pacientul acuza dureri faciale, ale articulaţiei temporo-mandibulare, dureri de cap și sensibilitate dentară,  medicul dentist poate recomanda purtarea unei gutiera bruxism. Aceasta este realizată dintr-un material cauciucat semidur și va împiedica frecarea dinţilor între ei, oprind astfel abraziunea și relaxând articulaţia temporo-mandibulară. În funcţie de gravitatea situaţiei, gutiera va fi purtată doar noaptea sau și în timpul zilei ( când situaţia este mai gravă). După o perioadă de aproximativ 2 ani de purtare a gutierei de bruxism, actul involuntar de scrâșnire poate fi corectat, evident și prin înlăturarea factorilor de stres.
Posted in Profilaxie | Tags: