Plomba – Obturatia coronara

• Cariile dentare sunt cauzate de acumularea de bacterii care digeră alimentele rămase pe dințicarii (în special cele care conțin carbohidrați-zaharuri, amidon) și le transformă în acizi care demineralizează smalțul. Este afectat mai întai smalțul (stratul exterior al dintelui), iar apoi și dentina (stratul interior al dintelui).
  • Tratamentul cariei dentare variază în funcție de gravitatea acesteia, indicat fiind ca intervenția să fie făcută cât mai devreme, înainte de apariția complicațiilor. Cel mai comun tratament, folosit la scară largă în stomatologia modernă, este obturația coronară (plomba).
  • În zilele noastre, evoluția tehnologică permite utilizarea materialelor de cea mai bună calitate, rezistente în timp și adaptate la nuanța naturală a dintelui, precum și metode care nu mai implică durere.
  • Obturațiile cu compozit reprezintă soluția cel mai des utilizată. Acestea au cunoscut o evoluție impresionantă de-a lungul timpului, în prezent existând materiale care pot imita exact aspectul dintelui și care asigura o protecție de lungă durată. După curățarea cavitații se adaugă materialul compozit pe care medicul stomatolog îl va modela pentru a da un aspect cât mai natural obturației coronare.
  • Cu obturațiile de compozit puteți zâmbi liniștiți fără a lăsa să se observe vizita la medicul dentist.

Pentru mai multe informatii va asteptam in cabinet! Dr. Diana Stanescu Medic Dentist Coorodnator DSDentalClinic