Tratament de canal

• Tratamentul de canal este un proces laborios și de durată care implică, de regulă, mai multe vizite la medicul stomatolog. Din fericire, în ciuda complexitații procedurii, nu este o intervenție dureroasă, întrucât se lucrează sub antestezie locală.
  • Tratamentul de canal face parte dintr-o ramură a stomatologiei numită endodonție și este necesar în cazul în carecarie- inflamare nerv vasele de sânge sau nervul dintelui (pulpa dentară) sunt inflamate sau infectate. Stadiile incipiente ale infecției nu implică neapărat durere sau alte simptome, dar in unele cazuri dintele cu probleme ar putea să-și schimbe culoarea (căpătând un aspect mai întunecat), semn că necesită tratament de canal.
  • Tratamentul endodontic propriu-zis constă în curățarea cavitații de țestul inflamat, infectat sau deja mort in vederea creării unui mediu steril în interiorul dintelui. Ulterior se realizează obturația canalului pentru a proteja radacina de bacteriile care se pot dezvolta și de apariția cariilor suplimentare.
  • Această intervenție este necesară pentru a evita formarea unui abces, a unei zone inflamate, în care se colectează puroi și care provoacă demineralizarea osului și tumefierea  țesuturilor din jurul dintelui.
  • Simptomele unui abces pot varia de la durere surda la durere severă, la sensibilitatea dintelui atunci când mușcați. Dacă nu se acționează, infecția se va răspândi, ceea ce poate conduce la extragerea dintelui și complicații în zonele vecine.

Cum se realizează  un tratament de canal?

• tratament de canalÎntr-o primă etapă, medicul dentist face o evaluare atentă a dintelui pentru a se asigura că un tratament de canal este cea mai bună opțiune pentru dumneavoastră. În acest proces de evaluare sunt necesare și radiografii dentare,
    astfel încât medicul dentist să poată vedea starea structurii osoase și a rădăcinii.

• Intervenția se începe dupa realizarea anesteziei locale. Medicul va îndeparta țesutul bolnav din canalele rădăcinii, va curăța și pregăti zona pentru obturație. De regulă, se va aplica un antiseptic și se va realiza o obturație temporară, așteptându-se câteva zile pentru ca medicamentul să-și facă efectul.
  • Pentru finalizarea tratamentului de canal, medicul dentist va umple canalele rădăcinii și dintele cu un material special, care asigură sigilarea zonei. În unele cazuri, dintele a fost mai puternic afectat și are nevoie de o protecție suplimentară. Astfel, se aplează la coroanele dentare sau incrustații (inlay/onlay), care asigură protecție pe termen lung.

Pentru mai multe informatii va asteptam in cabinet! Dr. Diana Stanescu Medic Dentist Coordonator DSDentalClinic